onsdag 17 juni 2009

demokratifirande

Jodå... det käns som en månad sen, men två veckor har endast passerat... femte juni var det val här (ni fick hålla er till sjunde- men hoppas att alla använde sin röst (sloganen för EU's valkampanj var just Use Your Vote)) I alla fall... sidospår som vanligt... vi hade på kontoret ett litet firande på underbara enormt stora balkongen... ju längre natten led desto roligare bilder... bland annat tävlade vi i vem som kunde gör hemskast miner (och i bergsten-lycke familjen vet vi alla att det inte är jag som är bäst på det) gjorde mitt bästa i alla fall..

Här till vänster är jag och min praktikantkollega michael...


Till höger står min favvo Eimear och

antecknar inför vår interna gissning vilka som skulle vinna mandat från irland.. (en hemskt pinsam historia gällande det kan komma senare med inte i detta format!!!)
Vi var ganska duktiga, hade bara fel på två!



Här är jag med Noírín (hennes jobb jag troligtvis tar över), hur mysig tjej som helst! skrämmande talangfull dock, fem språk flytande! jajks... hih

Rolig kväll var det, lång men innehållsrik!! att vi dessutom började kalaset vid halvtvå på dan hjälpte inte... tack o lov för pizzorna vi åt vid 22tiden... (de de beställde vid 20 var det hetaste jag nånsin ätit.. känns fortfarande som att jag har smaken på tungan!! hiihi)

Inga kommentarer: