onsdag 17 juni 2009

dagens teknologi

Visst är det konstigt... Har precis chattat med Carro på MSN... samt skypat med lisa och frida samtidigt.. är det inte konstigt att man sitter på olika platser världen och pratar och ser varann genom en liten laptop!? hih

Ska beta av lite uppdateringar här... kommer försöka dela upp dem i olika inlägg..

har ju till 80-90% fått jobb som pressassistent för Europakommissionen from sep till årskiftet - och jag får betalt! hihi Yay! och jag vet ju inte exakt vad jag kommer hålla på med, men det kommer va ganska liknande vad jag gör nu: delvis skriva en så kallad media review varje dag vilket innebär att jag sammanfattar alla artiklar i irländsk media (radio, tv och all tryckt press) dagligen och skickar till Bryssel (ett mastodontjobb och inte så jätteunderhållande i längden.. men man håller sig ju i alla fall uppdaterad vad som händer), svarar samtidigt i telefon, på generella frågor samt agerar sekreterare åt de andra på kontoret, ofta har jag även två eller tre andra "uppdrag" varje dag,,, idag intervjuade jag personer som ska ta över min praktikplats efter mig.. jobbigt! vet ju hur gärna ala vill ha platsen,, men men onekligen finns det skillnad i nivå hos dem med så det ska bli relativt lätt att sortera ut vilkasom kommer vidare, även fått i uppdrag att komma på roliga idéer (kom hemskt gärna med förslag!) till en karta vi ska trycka upp och använda i utbildninssyfte för skolor.. vi brainstormade idag (och min idé gick hem!) och kom fram till att ha en "tom" europakarta och sen ha små om man nu kan kalla den uppgifter eller uppdrag; typ, måla det landet blått som är känt för tusen sjöar, eller landet grönt som är känt för leprechauns (vet inte vad det heter på svenska men ni vet de små gubbarna som irland är k'nt för)... nu gäller det bara att komma på ngt "roligt" om varje land... tänkte inte på det...

Inga kommentarer: