tisdag 27 januari 2009

i valet och kvalet...

Sa konstigt det kan vara ibland nar man talar om nagot (igar kvall) och sa dimper det plotsligt upp nasta dag fran ingenstans, konstigt.
Naja, bara lite irrvagar innan riktiga inlagget kommer.. Idag ar min kare fars fodelsedag och eftersom han imorse fortaljde att han ar en regelbunden blogglasare anser jag att det ar befogat med en gratulation aven har:


Grattis Pappa!

Sa... Fick trana franskan an en gang idag, borjar bli lite stressad av det.. Vill inte ge intrycket av att jag kan prata flytande aven om jag forstar.. Tacksamt nog ar det en annan pa kontoret (en tysk, vad annars?) som inte forstar ett dyft franska - sa jag behover inte kanna mig dummast! usch va elak jag ar,,, men lite sa kanns det;) Vi har kommit in i rutinen att forsoka svara pa varannat samtal som kommer in, idag har jag inte haft turen pa min sida... Bara massa loonies som vill veta de mest konstiga saker och fragar de trixigaste fragorna.. missade dessutom samtalet fran den svenska ambassadoren.. hade ju varit trevligt att tala lite svenska annars!
Har fatt lara mig ett nytt uttryck idag; nar vadret ar ´soft´menas ett ihallande varmt regn.. Vilket alltsa vadret ar idag... med andra ord sag det ut som jag stoppat fingrarna i ett eluttag nar jag kom till jobbet imorse.. vilket innebar att jag annu mindre passar in i mallen for det irlandska harmodet... alla plattar sitt har tills det ligger slickat, varfor? nar blev det snyggt? (bara en parentes)
var hemma hos makarna estling greyling igar och skulle assistera i deras forsta mote med ikeapaket... och det blev intressant... Lisa hade kopt gardiner och nar man numera koper dessa pa ikea sa ska man limma sommen istallet for att sy genom att stryka pa en grej.. ´hur som helst.. strykjarn har hon men ingen strykbrada sa flickorna lag pa alla fyra pa golvet och strok.. roligt hade vi, antagligen betydligt mycket roligare an om vi hade haft en strykbrada. proceduren forsvarades an mer av att vi samtidigt turades om att samtala med friedl i telefon.. det har med multitasking ar svarare an det later! men fint vart det!
gick sedan hem till mitt fina rum och forsokte forgaves fa in ny musik i min mobil, bla nar tekniska saker inte fungerar! har laptopabstinens! hihi
Fick idag forfragan om att ga pa en gaelic games match, arets sporthandelse har pa irland... croke park ligger dessutom valdans nara mitt hem.. men lordagen var ju cocktailpartyts dag, hur ska man valja?

Inga kommentarer: