måndag 26 januari 2009

tillbaks i dublin

Mandag igen, ny vecka.. Hade underbart trevligt i belfast, vilket inte heller forsamrades av att det var helt sjukt billigt! tack o lov att pundet ar lagt.. blir nog en tripp till dit nar sara kommer pa besok!
Haft en spannande dag pa jobbet, fatt mitt forsta riktiga mote med franskan... inte sa att jag vagar mig pa att babbla, men forstod gjorde jag... huvuddelen i alla fall..
jaja.. pa lordagen stannade vi med vagen upp pa en riktig traditionell irlandsk pub, mysigt.. at aven sausage roll for forsta gangen i mitt liv, mycket mycket suspekt men helt ok.. de har en irlandsk korv och sen virar de nagot som for mig paminde om en croissant runt... helt sjukkombo, men helt ok som sagt!
Efter bilkoande sa hamnade vi i belfast vid halv tre, tog en snabb drink (for richards skull) sedan shopping! avslutade kvallen pa en riktigt trevligt restaurant, som hade bearnaisesas som valbart tillbehor, vad tror ni jag bestalldE?!?! hih
sondagen var lugn, en tur i belfast egna variant av london eye, mysigt, var dock lite blasigt vilket gjorde att hytten vi akte i vinglade, vilket kandes nar vi var langst upp.. kunde inte lata bli att skratta (pa ett inte alltfor otrevligt satt) at lisas hojdkanslighet... sedan blev det en tur till ikea, och det gar ju inte att undvika det oerhort praktiska med ikea... att deras foodhall sedan kunde ge oss ahlgrens bilar och dillchips skadade inte.. speciellt iom att bilresan hem blev lang... efter vi lamnat hyrbilen pa flygplatsen blev det taxi hem.. Varpa taxichaufforen forsokte dampa det daliga rykte det omradet jag bor i har... som han sa de hoppar bara pa dem de kanner... sa det ar val en trygghet.. hihh
jakligt skoj hade vi i alla fall! i bilen skralade det bland annat till:
nina simone - i got life

Inga kommentarer: