måndag 14 september 2009

datorhelvetet

min dator har krachat. förra veckan hade jag stora problem med internet, fick lite hjälp från it-killarna här på jobbet om vad jag skulle göra. åkte hem och och satt och fnulade och fixade fram och tillbaka. sen efter några försök fick jag rätt på skiten och internet funkade som vanligt.

i fredags efter jobbet kom jag hem och skulle sätta på datorn och fanskapet ville inte sätta igång. utforskaren ville inte fungera.

såå... jag har levt utan dator en hel helg! och jag har tom haft en alkoholfri helg med väldigt lite inplanerade saker och mycket egentid. har stirrat ont på datorjäveln, tänkte att den kanske ville sätta igång ändå. men den gubben gick inte.

så nu var jag tvungen att ta med datorn till jobbet så att killarna kan kolla på den själva. men det enda rätta är tydligen att ominstallera den, vilket jag gjorde i början av sommaren. råkade sen glömma och installera antivirusprogram, upps. o ja. det är säkert därför datorn har krachat, för mycket nedladdning av porrfilmer.

i falle fall så ska en av killarna ta med en externhårddisk så att jag kan spara min musik när vi ominstallerar datorn. i och för sig så sa jag att det inte behövdes, spotify finns ju nu, orkar inte spara och hålla på men killen ville sen kopiera min musik... för jag ju har bästaste musiksmaken! sa han inte men tänkte säkert.

så nu sitter jag här på jobbet och tjyyyvskriver..

Inga kommentarer: