måndag 14 september 2009

apropå alkoholfri helg

så har jag börjat fundera på det här med alkohol och sånt en del. det har varit en "naturlig" del i mitt liv, varje helg i stort sett. en eller två fyllor. det är ju ett jävla kalas att vara full, kan man inte klaga på. men dagarna efteråt är förlorade, bakis i ett par dagar är inte ett gott tecken. man är seg i huvudet och kroppen.

så nu kommer det bli andra bullar. fiskbullar. nää.. utan jag tänkte dra ner en hel del på min alkoholkonsumtion. dricka kommer jag fortfarande göra men inte lika ofta och inte lika mycket. några fyllor mindre helt enkelt.

i fredags när jag var ute drack jag alkoholfri öl på krogen. den tyska är tydligen den bästa, det är vanlig öl som man kokar för att alkoholen ska försvinna. de andra ska man strunta i, smakar blää.

i lördags när jag var på fest drack jag jordgubb- och limemineralvatten med frysta jordgubbar och citronskivor, gött!

sjukt pigg idag.


bild kommer härifrån.

2 kommentarer:

Koko sa...

galet ju carro! har precis gjort samma sak har, jag drabbas ju inte av bakisheten men en kompis fick san jakla angest efter en kvall ute att vi bestamde oss for en vit manad... har dock blivit ett glas champagne o tva glas vin (avskedsfest) men anda, hade skitkul anda utan alkoholen! puss"

linneros sa...

bra karin! vi är bra!