lördag 5 september 2009

dålig uppdatering/ karmaflyg

tillbaks i storstan! en vecka i greklanf förra veckan på en ö som det inte fanns ett dugg att göra på förutom att ha semester, skönt absolut, men också ett test för mitt vad ska vi kalla det..? tålamod? inte så bra på at göra inte så mycket...
att sedan gå från det (via FLYGKAOS) till jobbet där det är mer än lovligt stressigt är också en utmaning. delvis är mediabevakningen galen med mindre 'än en månad till folkomröstniing på denna sida havet, men sedan även organisering av parlaments presidentsbesök samt margot wallströmbesök... alla kommer hit o försöker övertala de små irländarna att rösta ja (eller ja, vi får ju inte uttalat göe det så med väldans små bokstäver försöker de övertyga...) oavsett så är det helt plötsligt 7 nya personer på kontoret (förstärkning under denna period) och med det lite mindre logistiska problem - alla har inte alltid ngnstans att sitta! hihi... eimear borta två dagar lämnade mig som pressofficer - skitskoj men riktigt obehagligt stressigt första veckan tillbaks - inte riktigt så att jag hållit mig strängt uppdaterad om euvärlden på min semester om man säger så...

tyska ambassaden höll event i onsdags kväll - väldigt passande då en vän var på besök och jag har varit (inte MIG över huvudtaget) väldigt väldigft trött o inte riktigt orkat engagerat mig - skitsamma - poängen i alla fall att ngt blev organiserat (plus att en kompis kommentar om detta event på facebook faktiskt gjorde att niklas kunde lista ut hur han kunde hitta mig då hans mobil inte fungerade på irland) summa kardemumma - galna m snälla tyskarna delade ut ipod shuffles så en sådan har jag nu !! hihi jag som brukar bli överlycklig när man får en penna.... gratis alltid gott!

så mkt som har hänt så lite plats att berätta det på... hemmavid, bortavid överallt är det sjukt annorlunda - på alla möjliga vis...

känns också som lite av en början på slutet här nu... har anmält mig på poolia o sökte två jobb i malmö igår carro!!
är det ngn som hör ngt om jobb runtom i sverige är det bara att hojta till. dags för lillstrumpan att bli vuxen och skaffa ett riktigt arbete!

1 kommentar:

linneros sa...

jaa! du är så välkommen till malmö! kom! vi måste hitta jobb till dig!