torsdag 16 juli 2009

adios mi casa, vamos a la playa

sovit på balkongen inatt, väldigt skönt och trevligt, och har sovit nästan helt natten igenom förutom då klockan ringt för citadon.

min mor ringde igår under ett väldigt kritiskt ögonblick. klockan var efter nio på kvällen, jag hade duschat och försökt tvätta mig under vänster arm, försökt få på mig ett linne i en kvart, gjorde så förbaskat ont, och linnet snodde in sig hela tiden. så jag storbölade.

så ringer mamma och jag berättar gråtandes om att det gör så förbaskat ont.
jag tar två citadon var sjätte timma, får inte tas oftare. men många gånger börjar värken redan komma tillbaka när det är en till två timmar kvar till nästa dos. nu var klockan efter nio och jag skulle ta nästa dos klockan tio. och på det hade jag ansträngt axeln genom att duscha och försöka tvätta mig under armen, av med kläder och på med kläder. jag hade alltså väldigt ont. men fick då veta av min mamma farmaceuten att jag kunde ta ipren tre gånger om dagen också. vilket jag gjorde ögonaböj och fan vad skönt det blev. nu behöver jag inte gräva ner mig hemma och ha ont.

så nu lämnar jag filmerna och soffan och drar till stranden, till kallbadhuset närmare bestämt och solar naken med en vän.

Inga kommentarer: