måndag 23 februari 2009

grillning utan grillspett

helgen gar ju som caroline skrivit valdans fort! haft en bade rolig och skon helg, gardagen spenderades pa stan med josefin samt i sangen med katterna och en lanad laptop och sagan om ringen! i fredags invigdes (for min del) the local (puben runt hornet) da jo och jag tog en pint (njae, cider for mig) medan sean lagade maten (rattvist!) i lordags hade vi grillfest i huset.. valdans gott! aven om det inte kanns riktigt normalt att gora detta i februari, men solen och varmen inspirerade oss! tyvarr hittade jag och richard inga grillspett.. men daremot sa fann vi irlandska korvbrod - vilka ar betydligt storre an vara - detta var bra eftersom richard och sean (som bada besokt vart avlanga land) tyckte vara korvbrod var ologiskt sma... (ska de snacka om logik - bade har och i sydafrika har man tva kranar i handfaten, en med kallt vatten och en med varmt vatten.. hur logiskt ar det att antingen skalla sig eller frysa fingrarna av sig?) hursomhelst... roligt hade vi! aven om amerikanska hollie (som ocksa jobbar pa svenskcaféet) rakade satta sig pa min lampa sa den gick i kras... min fina ikealampa! hihihi overlever nog;)

Inga kommentarer: