söndag 11 januari 2009

helgen gar mot sitt slut...

en spannande helg inleddes i fredags med besok hos min chef i hans hem.. hela kontoret var dar och lillkarin fran oxhagen fick sig en liten kulturchock! jisuss... champagne hela kvallen och fick se hur de fina kvarteren av dublin ser ut.. det var lite som pa film dar hans fru var den perfakta vardinnan... rundtur av huset etc etc.. Det var jattetrevligt, vill inte saga annat men det kanske inte var min kopp te sa att saga... efter detta gick den yngre delen av kontoret vidare, och jag fick lara mig att betalning gar efter hierarki och eftersom jag ar langst ner i den sa behover jag aldrig betala, alltsa en fordel med att inte fa betalt! tror jag...
planen for gardagen var ju att besoka teknikmassan, men med sallskap av sean och josefin sa blev richard nedrostad och det blev istallet en nojespark! karin! och karuseller var det bara richard och josefin som akte, men sockervadd och popcorn och ett vunnet gosedjur gjorde anda besoket val vart.. blev dessutom overtalad av pojkarna att ga med dem i spokhuset.. var detta en bra ide av karin? njae... men de fick sig ett good laugh i alla fall! efter denna skakande upplevelse bar det av till en pub halvvags hem (vara magar samt kylan tvingade oss till detta beslut) pa vagen dit gick forbi israels ambassad och stotte pa en stor demonstration mot kriget... kvallen fortsatte for nagra pa sydafrikanska puben nedanfor dar vi bor, medan lisa och jag aterhamtade oss hemma.. Kvallen avslutades pa utestallet the church, som chockande nog ar en gammal kyrka... otroligt mysigt stalle!
denna sondag har delvis varit en latsondag... installda planer for kopcenterplanerna, rich jobbade sa lisa och jag njot av film istallet eftersom det var storm ute, hu! (vi sag shut up and sing, se den!) forsokte aven vara lite duktiga, disk och stad samt fylla i de tusen papper som maste fyllas i for att fa mitt stipendie, de vill verkligen inte ge de dar pengarna! jjissusss! jaja...
Men var en mycket lycklig dag da united vann stort mot lileputtlaget chelsea... serieledning pa vag!!!
nu ska det somnas till goldengloberedcarpettv.

Inga kommentarer: