onsdag 4 november 2009

måndagen då jag vaknade på fel sida

fast det hade jag ingen aning om när jag vaknade.
kom till jobbet där jag visste att vi skulle ha monterare som skulle fixa våra kontorsmöbler vi har införskaffat på ikea. så det var bara att försöka leta reda på något ledigt rum eller vrå för att börja jobba.
ikeamöblerna som vi hade beställt i ek, var i olika skiftningar, vissa bord gick mot det rosa hållet, inte glad. min kollega är färgblind och kunde inte riktigt se problemet, sa han innan vi skulle hem den dagen. han vågade väl inte säga till mig innan, jag var som sagt inte på bästaste humöret. på lunchen satt jag bara och stirrade rakt fram och frustade. åt ingenting. men jag var irriterad, men på vad visste jag bara inte. min chef kom och frågade lite saker om en omläggningen som skulle ske på onsdag (idag) och som jag höll i. helt legitima frågor som jag frustande svarade på och tittade på honom som att han inte fattade någonting.
det fanns inget och skylla mitt humör på, men allt kändes fel och jag skulle kunnat börja gråta för minsta lilla. det var verkligen som att vakna på fel sida, inte ofta det känns så. det enda jag ville göra var att sova och vakna upp, på rätt sida.
dagen därpå vaknade jag upp rätt sida, kändes det som. men jag kände mig sjukt hängig och hade huvudvärk och kroppen värkte. men jag gick iväg till jobbet för att fixa allt som skulle fixas till idag för omläggningen. jobbade halvdag och gick sen hem. kanske var vaknandet på fel sida en försmak på sjukningen (gött och kunna hitta på egna böjningar på ord, my blog, my rules).
var hemma idag med från jobbet, börjar känna mig bättre nu, efter att ha sovit nästan hela dagen. var tvungen att svara på en massa mail från jobbet, omläggningen som skulle gå igång idag hade tydligen inte gått så smärtfritt, typiskt. min kollega är ledig onsdagar och kunde inte styra upp så folk har fått hoppa in och styra upp oredan, upps. men inget var mitt fel, jag styrde upp bäst jag kunde. ohhyeah...
min chef frågande mig lite försiktigt igår när jag sa att jag inte mådde så bra om det hade börjat på måndagen redan. nej, nej jag hade bara vaknat på fel sida, det vet väl du hur mitt humör är sa jag. men han tyckte att jag alltid hade ett jämnt humör, vet inte var han fått det ifrån.

Inga kommentarer: