söndag 11 oktober 2009

lite smårenovering i köket

har fixat lite grann i köket, inför den stora totalrenoveringen som kommer. någon gång.

så här såg köket ut innan. notera den ena fina väggen där jag har byggt upp en bänk av banankartonger, micro och lite bruna hyllor.





som ni ser är köket av den lite mindre modellen.



sedan åkte jag till sopstationen och handlade en bänk som jag målade om. och köksluckorna åkte ner och furun blev vit. efter många, många strykningar.




lite lister blev målade vita och spotlights sattes upp.



och så här blev det till slut. nu saknas bara lite smått, som handtag till byrån, kanske ett diskställ som kan hängas upp, och kanske nya handtag till köksluckorna.



3 kommentarer:

Koko sa...

DU ar ju fantastisk duktig gumman!!

Julia sa...

Lovley! Ett helt nytt kök! Jag var själv på sopis i dag med tankar om att måla om allt jag hittade i vitt. Jag gick därifrån tomhänt, eftersom jag inser att jag inte kommer måla om grejorna i första taget. Men tar gärna emot tips.

linneros sa...

tack karin!

julia klart du ska fixa lite grejor och måla, det är otroligt inspirerande. om än lite tråkigt att måla flera lager, men det blir fint och sätter igång tankeverksamheten för resten av lägenheten. you go girl!