fredag 25 september 2009

löööööning!

satan vad skönt det är med pengar! har varit en sjukt knaper månad med mindre inkomst pga av sjukskrivningen för min brutna axel. till råga på det råkade jag betala en räkning dubbelt som jag inte fått tillbaka för än, sedan råkade min arbtsgivare missa att skicka in papper till försäkringskassan om min sista och tredje vecka som sjukskriven. så det saknades en veckas sjuklön på lönespecen, yeay! har levt på vatten och bröd och vänt på varenda krona. och levt på carro, tack! du är bäst!

har alltså inte världens bästa ekonomi, men detta ska jag fixa, vänta bara...


hr aldrig känts så skönt att betala räkningar som idag, fick lite mer i kassan denna månaden för semestern förra månaden. hur knepigt är inte det då, är det inte inför semestern man vill ha pengarna, inte efteråt? jaja, money makes the world goes round.

nu ska jag äntligen införskaffa vinterns jacka (den från monki), för den gillade ni va? har letat i flera år efter stor lång tjock vinterjacka, och nu har jag äntligen hittat den!

2 kommentarer:

vibe sa...

Min älskade vän, då skulle du ju inte betalat öl för mig i lördags, jag fattade inte att det var så illa! Nästa gång bjuder jag dubbelt upp.

Puss

carros kompis carro sa...

söt! tack själv, du och malmö är toppen! Då kommer vi påminna något om varandra i vinter då... ; )