lördag 5 september 2009

du du du du... (en melodislinga)

som sagt. lyssnar ju på rockklassiker nu på jobbet. så var det en låt på radion som jag sjöng med i och min kollega frågade vem det var.

började fundera och vem fan var det? jag visste att det var en grupp från irland, en tjej med grym och speciell röst som sjöng. de var populära i mitten av 90-talet. sen kände jag att, visst fasen heter dom något fruktnamn. började spåna i huvudet, apple, lemon.. vad fasen heter dom nu igen? försökte googla diverse liknelser, irländska grupper, 90-tal, you name it. jag var bara så tvungen att komma på namnet, kunde inte fortsätta jobba. visste att jag var så nära svaret.

till slut, efter en halvtimma kanske, hamnade jag på en sida med en massa musikgrupper från 90-talet. såg då en grupp som började på c, tror det var creed eller något sådant. stannade upp. jamen visst fasen. någonting på c börjar bandet med.

och då kom jag på det!

Inga kommentarer: