onsdag 14 januari 2009

onsdagsoops

joda, jag har gjort bort mig igen.. men jag underhaller i alla fall andra..

Hade varit pa lunch med richard (pa onyttiga pizza hut- men gott var det!) och skulle ga langs storsta gagatan grafton street tillbaka till kontoret. idag har det duggat hela dagen sa det var sadar lomskt halt... (ni forstar vart det har leder..) Och eftersom vi hade det trevligt pa lunchen sa var jag ju ute i sista sekund for att hinna tillbaka i tid sa jag fick ju ga snabbt.. DO NOT ATTEMPT THIS AT HOME. Kan aven tillagga innan jag kommer till sjalva poangen (ni marker att jag inte bara kommer in pa sidospar nar jag pratar utan aven nar jag skriver..) att pa denna Grafton st brukar det ofta finnas manniskor som antingen ar utkladda/spelar musik etc for pengar (buskers som de kallas pa eng) och sa aven denna dag. En man som var utkladd till nagot statyliknande som i princip bara har till uppgift att sta still stod pa gatan. Och i princip mitt framfor honom ser jag till att halka... och ingen diskret halkning, utan en rejal vurpa.. den enda gladjen jag hade av incidenten var att denna man inte kunde halla sig utan brot sin "statyhallning" och asgarvade.. Jag bjuder pa den.
Annars har det faktiskt varit en riktigt rolig dag pa jobbet idag, fatt gora roliga grejer, och fick min forsta egna pressrelease publicerad i Irish Times, woho for mig...
Kan for ovrigt lagga mer till min lista pa tokiga grejer jag mess up denna vecka; skaffade kontantkort har som skulle innebara att jag kan skicka gratis sms till mina vanner med irlandska nummer, men glomde den lilla biten att man maste hem och registrera sig forst... oops. men men nu ar det fixat sa crediten kanske haller lite langre denna gang! gatt in i dorrar har jag bara gjort tva ganger i alla fall.. Och rakade komma emot knappen pa min fina klocka som pratar pa ett mote... oops igen.. men de verkar tycka jag ar ok anda.. (vanta bara... hihi)
Till helgen blir det flytt! packa packa, bla.. vantar pa att ikea som byggts har i flera manader nu ska oppna sa jag kan fa lite hemtrveligt i loftrummet!
Nu hoppas jag for ovrigt att jonas blir nojd, klagomal pa bloggen tas pa allvar, men inte med god min;)

Inga kommentarer: