måndag 19 januari 2009

ny vecka nytt boende

joda sa att nu bor jag i mitt alldeles egna lilla loftrum.. eller ja , sa litet ar det inte - inte vaxjoklass i alla fall! och har tva rumskamrater om natterna, tva kattungar som varmer.. Sa lange de inte gnager pa sladdarna sa ar de valkomna.. men agarna har pli pa dem- behover bara knappa med fingrarna.. sa det larde jag mig imorse.. Mysigt sallskap dock! vi har dessutom gjort upp en matkassa sa jag slipper from idag ga och handla i mataffar- Yayyayyay jag avskyr ju det! plus att det forhoppningsvis blir lite billigare men framforallt betydligt nyttigare nar det inte ar jag som star for inhandlandet!
Helgen har varit riktigt skoj.. i lordags var lisa och jag ute i stormen, blasigast irland haft pa 50 ar (varfor kan det nite vara tio grader o sol, som det ar nu, pa helgen nar man ar ledig?) vi missade den lilla detaljen innan vi gick ut sa det blev valdans kallt... men lite inhandlande senare (kopte upp mitt presentkort, oops.. men tackar flickor!) sedan blev det outback (som vanligt) for lunch.. hann dessutom med att se forsta halvlek av utdmatchen.. Och kunde nojt konstatera ngt senare att vi leder ligan! hihi.. Pa kvallen var det utgang inte langt ifran dar jag jobbar, vilket passade eftersom en tjej fran jobbet ocksa kom dit.. samt ett trevligt hopplock av irlandare och engelsman som R kanner... en riktigt trevlig kvall som avslutades pa mcdonalds (var saaaa gott!)
Sondagen spenderades forst packandes och sedan taxi till nya lagenheten fick hjalp av snalla fd roomiesarna.. Klockade tiden for att ga in till jobbet nar vi var pa vag till min premiartur med Luas (Dublins mest oorganiserade och misslyckade forsok till sparvagn - de olika linjerna ar inte connected med varann!) promenixen tog en halvtimmme vilket tyvarr inte var till nagon hjalp imorse da jag holl pa att bli sen! I alla fall..Vi tog i alltsa Luas ut till Dundrum, det storsta kopcentret i Europa.. Vilket var en upplevelse.. kan latt forsta om ungar tappas bort dar.. hojdpunkten var en fyrvanings urban outfitters! fanns dessutom det storsta penneys jag sett.. hade aven premiar for dinerande pa TGI Friday´s... helt ok.. At som vanligt ceasarsalladen... ater det i snitt fyra-fem ggr / vecka! vet inte vad jag fatt for pippi pa det, men gott ar det!
Andrade planer for helgen som kommer.. jag rakade ditcha de jag ursprungligen skulle aka till belfast med, aker med dem till cork i februari istallet och ska istallet hyra bil med l&r... ska bli valdans skoj! lite trakigt att arlalonen kommer den 26e bara... men men.. ett besok pa ikea blir det i alla fall.. och med tanke pa att rummet var storre an vad jag kom ihag finns det gott om plats for lite nodvandigs billiga ikeamobler/stuff! att pundet ar sa lagt just nu skadar ju inte heller...
fick lite bjorkhaganostalgi igar nar TGI´s spelade:
finley quaye - love gets sweeter everyday

2 kommentarer:

S. sa...

du vet väl att ni bara leder ligan i ett par timmar till? Liverpool vinner ju självklart derbyt idag så halkar united ner till andra plats (igen) hehe ... hoppas allt är bra med dig och sluta ät mac!!! Läste ngt om nyttig mat, det låter bra!

/Sarre

Koko sa...

HaHAha fy fan.. ar det inte du som brukar dra med mig till skrapmatshus va? hmm... Och horde forresten att pool bara fick oavgjort, too bad! bara for att juve gar piss! hahahah hoppas laget hemma ar gott? pussakram!