måndag 5 januari 2009

Dag ett.

Forsta dagen pa nya jobbet avklarad, aaa vilken dag det har varit! Kom till palatset i alldeles lagom nagra minuter -for -tidigt- tid, blev mott av tva receptionister/mer vaktmastare egentligen som forsokte lura i mig att jag gatt til fel stalle.. men efter bullriga skratt sa blev jag eskorterad tre vaningar upp till min nya arbetsplats. (ar det en arbetsplats aven om jag inte far betalt? jaja) Far traffa alla som jobbar for EU-parlamentet i Dublin, ett riktigt trevligt gang om an nagot mer posh an lilla karin... det var inga sossar dar inte. men man kan ju va trevlig anda sa det var jag.Fick mitt eget skrivbord med dator och stort fonster, vilket var skont idag da elementen statt avstangda under julledigheten sa solen var riktigt skon uppvarmare. Jag delar kontor med franska Marian som slutar om en manad, sa tills dess maste hon hinna lara mig allt hon kan! fick aven reda pa att jag kommer att fa resa till strasbourg for uppdrag antingen nasta vecka (hoppas inte) eller april (vore valdans mycket skonare)... spannande i alla fall! dock helt slut nu.. men men. vill bara saga att jag ar helt makalost forvanad over vilka fragor de ringer in och staller... ok att man inte kan svaret, men google!!! jisuss... jag tyckte jag fick nagra konstiga idag men den roligaste var nog den som en kille som jobbar dar da en man ringde och fragade vilka farger det ar i frankrikes flagga. fredagar ar varst tydligen... den som lever far se...

hoppas allt ar bra hemma!

Inga kommentarer: