fredag 16 januari 2009

blödig? inte då!

ingen har väl missat piloten som landade i hudsonfloden i ny. läste om det på frukostrasten, omgiven av mina kollegor. blir väldigt tagen av det hela och försöker desperat hålla tårarna tillbaka. när tidningarna skriver och hyllar personer som denna underbara pilot som räddar livet på alla passagerare, alltså får kalla kårar och vill bara lipa. men det är bara att låtsas som ingenting, vänder sidor i tidningen och är plötsligt jätteintresserad av vad som händer i lomma, böjer mig så långt ner in i tidningen som möjligt så att jag kan blinka tillbaka tårarna. snörvlar lite och konstaterar högt och tydligt inför mina kollegor; jag håller minsann på att bli förkyld. jag e bull.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men underbar anda ...

linneros sa...

tack hjärtat!